PROFIEL

De kernwaarden van Rainmaker Associates zijn: ‘origineel’, ‘professioneel’ en ‘gewoon knettergoed in communicatie’. Opdrachtgevers associeren zich graag met Rainmaker vanwege de vernieuwende inzichten en de manier waarop die tot stand komen. De Rainmaker professionals koppelen ervaring aan de de nieuwste ontwikkelingen in maatschappij, communicatie en techniek. Rainmaker weet wat er speelt en staat direct op scherp.

CONSULTANTS

Marcel van den Berg  consultant strategische communicatie

Marcel van den Berg is consultant en mediatrainer. Hij startte Rainmaker omdat informele netwerken duurzamer zijn dan traditionele organisaties. Hij is actief in duurzame energie, vastgoed en zakelijke-, medische- en sociale dienstverlening. Hiervoor was hij oprichter van en partner bij enkele communicatieadviesbureaus.

“Dingen anders zien is ‘a blessing in disguise’.”


Ton de Roo consultant strategische communicatie

De praktische instelling en het organisatietalent van Ton de Roo zorgen voor oplossingen die werken, door mensen die goed samenwerken. Ton gaf jaren leiding aan een gerenommeerd PR bureau en adviseerde en coachte topondernemingen in de retailsector en de industrie.

“Praktische oplossingen zijn de beste.”


ERVARING

Rainmaker en Studio Zuidas werkten o.a. voor

Energie:

Q8/Tango, Gemini Offshore Wind Farm, Ampyx Power, Meewind, HVC, Essent, Total…

Finance:

Rabobank, Rabobank Leiden en omstreken, Hal Holding, Lucros-Group…

Techniek: 

Frog AGV Systems, Beacon Valley, LiveWords, DPI Animation House, Auping, Kimberly-Clark, Vreugdenhil Dairy Foods, Wärtsila Power…

Vastgoed: 

Royal Institution Chartered Surveyors (RICS), Nederlands Register Vastgoed Taxateurs (NRVT), Taxatie Management Instituut (TMI), NVM Business, CBRE Global Investors, Rijksgebouwendienst, Over Morgen, Rabo Vastgoed Groep, OCP Oostpoort, Ymere, Vestia, BNA-branchevereniging Nederlandse architectenbureaus… 

Cultuur, media- en service industrie:

Avro, Classic FM, RAI Amsterdam, Cultureel Erfgoed Delft, Mauritshuis, Newslab, Looyens & Loeff…

Onderwijs, opleiding, training: 

Amsterdam School of Real Estate (ASRE), Radar Vertige, Kolom Scholengroep, Bestuursacademie Zuid Nederland, ROC Amsterdam…

(Semi-)overheid:

PO-Raad, Ministerie van Defensie, Centraal Orgaan opvang Asielzoekers, Rijkswaterstaat, Gemeente Amsterdam/Leiden/Delft, Waternet, Waterschap Hollandse Delta …

Retail:  

Albert Heijn, Bol.com, Jumbo, Bakker Bart, Spa, O’Neill, We Fashion, Intres, Brancheorganisatie FWS …

Zorg: 

Academisch Medisch Centrum, William Schrikker Groep, Biomet, Dance4life!, GGZ Kinderen en Jeugd, GGZ Friesland, KNCV Tuberculosefonds…

Verzekeraars: 

Achmea Vitale, Allianz Global Assistance, Nationale Nederlanden Zakelijk…

 

FAQ

Wat betekent jullie naam?
Rainmaker staat voor vooruitgang en succes. De drang naar vernieuwing zit in onze genen en wij maken daarvan een succes. 

Wat drijft jullie?
Wij zijn van de vooruitgang. Daarom zetten wij onze denkkracht, communicatiekennis en mediacontacten in voor mensen en organisaties met vernieuwingsdrang.

Wat is de leidende gedachte?
Met onze kennis en ervaring zijn wij in de positie om te helpen die leidende gedachte voor anderen te formuleren, de communicatie te organiseren en de dialoog aan te gaan in de (social) media.

Wie heeft daar wat aan?
Mensen die zaken willen verbeteren of nieuwe initiatieven willen realiseren. Ondernemers, beleidsmakers, managers, directeuren, bestuurders en commissarissen.

Wanneer heeft dat zin?
Op scharniermomenten als de start, de groei en de fusie van organisaties. Bij wisseling van eigenaar, directie en andere gezichtsbepalende functionarissen. Bij voor- en tegenspoed.

Wat doen jullie?
Zie ons als “vertaalbureau” voor innovatie. Wij maken duidelijk waarom het gaat en creëren daarvoor het draagvlak. 

Hoe doen jullie dat?
Wij denken mee over doel en strategie. Vertalen dat in een leidende gedachte. Ontwikkelen de positionering, de naam en de identifier. Schrijven de corporate story. Maken een communicatieplan. Zorgen voor content. Verspreiden persberichten en leggen mediacontacten, We produceren video’s en events.

Wat is het resultaat?
Er komt draagvlak, waardoor overheden belemmeringen wegnemen, potentiële partners gaan samenwerken, beleggers participeren banken financieren. Er ontstaat nieuwswaarde waardoor media willen publiceren. 

Noem een voorbeeld?
Albert was ooit een nieuw idee voor een bezorgservice, Bol .com een idee voor een boekwinkel via internet en Classic FM een kans een nieuw commercieel station op te zetten. Wij waren daarbij. Recent hebben wij meegewerkt aan de oprichting van het Taxatiemanagementinstituut en het Nederlands Register Vastgoedtaxateurs. Inmiddels is het Gemini Windpark wereldwijd bekend.

Hoe organiseer je dat?
Simpel. Wij zijn een netwerkorganisatie. Rond de vaste kern cirkelt een universum aan specialisten. Die betrekken wij tijdelijk bij onze projecten.