REGISTER

KLIPPEN

Nederland, 2010 – Lege kantoren, ongebruikte industriehallen en fors gedaalde prijzen dompelen de vastgoedsector in mineur.

Europa, De Nederlandse Bank en de Autoriteit Financiële Markten willen geen overgewaardeerd vastgoed zien op balansen van fondsen, instellingen en banken. Taxateurs vastgoed worden onder het vergrootglas gelegd. Voortdurend overleg tussen overheid, beroeps- en brancheorganisaties mondt uit in de oprichting van één register voor alle taxateurs dat toeziet op de kwaliteit en deze handhaaft. 

Strategische communicatie is: helpen het register in oprichting te loodsen langs alle klippen die plotseling opdoemen. De communicatie van de betrokken partijen stroomlijnen. Teksten formuleren, toetsen, aanpassen én binnen de termijn opleveren. De kern van de zaak samenballen in een naam, logo en huisstijl. Prestaties verzorgen. Een nieuwsbrief maken. Social media inrichten. Een website ontwikkelen waarop 7000 taxateurs zich kunnen inschrijven.

Rainmaker was verantwoordelijk voor de strategische communicatie van het nieuwste initiatief voor zelfregulering in de vastgoedsector.  Van leidende gedachte tot de introductie op de Provada.