INSTITUUT

BUSINESSMODEL EN PROPOSITIE

Brancheorganisatie NVM Business en softwarehuis Flux ontwikkelden samen een nieuw instrumentarium voor vastgoedtaxateurs: het Taxatie Management Systeem (TMS). Dat én de organisatie die het borgt is door Rainmaker Strategische Communicatie in de markt gezet.

Briljant, hoe in co-productie met stakeholders uit de hele vastgoedsector het enige web based taxatiemodel onstond. Gevoed, gecontroleerd en aan de ontwikkelingen aangepast door deskundigen. Geborgd door het Taxatie Management Instituut.

Een aantrekkelijke propositie, een helder verhaal, gecommuniceerd via een overzichtelijke website en geïntroduceerd op congressen, symposia en andere bijeenkomsten voor vakgenoten. De eerste  aansluitovereenkomsten, de eerste cursussen en het eerste TMI-Event. Het is spannend: slaat het TMI aan?

Nu zijn vrijwel alle professionele taxateurs commercieel vastgoed aangesloten bij het TMI. Er zijn meer dan 25.000 taxaties in het TMS verricht. Het aantal taxateurs kan nauwelijks meer groeien, maar het aantal banken, beleggers en woningcorporaties dat het gebruik van het systeem voorschrijft wel. En dat gebeurt ook.

Strategische communicatie, dat is vormgeven aan het bedrijfsmodel, de organisatie en de propositie. Het helder maken van de toegevoegde waarde. Met de introductie van enterprise social media het  gevoel voor kwaliteit stimuleren. 

Rainmaker was verantwoordelijk voor de strategische communicatie van deze eerste echte innovatie voor professionals in de vastgoedsector na de crisis. Van leidende gedachte tot de vlogs voor de TMI Events.