REGISTER

REALISEREN VAN EEN VISIE

Zelfregulering door taxateurs. Dat was de heilige graal voor de juiste waardering van vastgoed. Rainmaker was verantwoordelijk voor de strategische communicatie van het nieuwste initiatief voor zelfregulering in de vastgoedsector.  Van leidende gedachte tot de introductie op de Provada

Europa, De Nederlandse Bank en de Autoriteit Financiële Markten wilden geen overgewaardeerd vastgoed zien op balansen van fondsen, instellingen en banken. Taxateurs vastgoed werden onder het vergrootglas gelegd. Voortdurend overleg tussen overheid, beroeps- en brancheorganisaties mondde uit in de oprichting van één register voor alle taxateurs dat toeziet op de kwaliteit en die handhaaft. 

Strategische communicatie betekende: helpen het register in oprichting te loodsen langs alle klippen die plotseling opdoemen. De communicatie van de betrokken partijen stroomlijnen. Teksten formuleren, toetsen, aanpassen én binnen de termijn opleveren. De kern van de zaak samenballen in een naam, logo en huisstijl. Prestaties verzorgen. Een nieuwsbrief maken. Social media inrichten. Een website ontwikkelen waarop 7000 taxateurs zich kunnen inschrijven.